Sonnenbrillen und Brillen von Marc O’Polo – Natürlichkeit in ihrer schönsten Form
In den 60er Jahren hatten zwei Schweden, Rolf Lind und Göte Huse, sowie der Amerikaner Jerry O`Sheets eine Vision. Sie wollten unkomplizierte Mode für junge Menschen entwerfen. Sie sollte sich dem Lebensstil anpassen und die Persönlichkeit des Trägers unterstreichen. Herz und Seele und bis heute Kern der Marke ist die fast ausschließliche Verwendung von natürlichen Materialien, wie zum Beispiel Baumwolle und Leinen. 1967 war es soweit, die Firma wurde in Stockholm gegründet
unter dem Namen Marc O’Polo und erregte gleich zu Anfang großes Aufsehen mit ihrer ersten Werbekampagne, einer Erdbeere. Schnell konnte das Unternehmen auf große Erfolge im In- und Ausland blicken. Ende der 70er Jahre wurde der erste Marc O’Polo Shop auf Franchise-Basis in Düsseldorf eröffnet, viele weitere folgten in den darauffolgenden Jahren.
1990 startete Marc O’Polo im Lizenzgeschäft mit Schuhen, Unterwäsche, Brillen und Sonnenbrillen. Schon 1968 übernahm Werner Böck 40% der Firmenanteile am schwedischen Unternehmen und gründete den Textilvertrieb Marc O’Polo in Stephanskirchen südlich von München. Er legte damit den Grundstein für den heute großen Erfolg Marc O’Polos. Dreißig
Jahre später erwarb er noch weiter 40% der Firmenanteile und verlegte den Hauptsitz Marc O’Polos von Schweden nach Stephanskirchen, wo sich auch heute noch der Firmensitz befindet. Das Unternehmen Marc O’Polo steht für moderne, sportlich-legere Mode aus überwiegend natürlichen Materialen. Werner Böck formulierte den Kern Marc O’Polos in fünf knappen Worten, die die Seele des Unternehmens widerspiegeln: „Natürlichkeit, Einfachheit, Qualität, Persönlichkeit und Innovation“.
Dieses Firmenmotto spiegelt sich wunderbar in den optischen Brillen und Sonnenbrillen wieder.
Sun glasses and glasses by Marc O’Polo – naturalness in its most beautiful way
In the 1960s, two Swedish people, Rolf Lind and Göte Huse, as well as the American Jerry O’Sheets had a vision. They liked to create uncomplicated fashion for young people. It should adapt to the life style and underline the personality of the wearer. Heart and soul, and up to today, core of the label is the almost exclusive use of natural material, as e.g. cotton and linen. In 1967 it starts, the company was founded in Stockholm under the label Marc O’Polo and already at its very beginning it attracted attention with its first campaign, a strawberry. Very fast the company achieved great success at home and abroad. At the end of the 1970s, the first franchise-based Marc O’Polo store was opened in Düsseldorf, many others followed during the next years.
Naturalness, pureness, personality, quality and innovative glasses and sun glasses by Marc O’Polo.
In 1990 Marc O’Polo started a license business with shoes, underwear, glasses and sun glasses. Already in 1968 Werner Böck took 40 % of the shares of the Swedish enterprise and founded the textile distribution company Marc O’Polo in Stephanskirchen, south of Munich. Thereby, he laid the foundations for the today great success of Marc O’Polo. Thirty years thereafter, he acquired another 40 % of the company shares and transferred the main quarter of Marc O’Polo from Sweden to Stephanskirchen, where he is situated still today. Marc O’Polo stands for modern, sporty-casual fashion almost made of natural material. Werner Böck phrased the core of Marc O’Polo in five short words, which reflect the soul of the business: “naturalness, pureness, personality, quality and innovation”. This philosophy is mirrored in a beautiful way in the corrective eye glasses and sun glasses.
Corrective eyeglasses by Marc O’Polo, as the model 503011, a plastic frame, kept simple in a clear shape, it underlines the personality of the wearer. Somewhat more playful are the sun glasses Mod. 506024, sun glasses in retro-style, a bit smoother in shape, but also with this model one paid attention to the geometrical straight shapes, in order to underline the naturalness and pureness. Sun glasses and glasses by Marc O’Polo are not subject to a short fashion trend but are timeless beautiful.